Telefoon: 0180 82 03 80


OFFERTE AANVRAGEN

Hoe zit een rolluik in elkaar?

Situatie Schets

PANTSER

 

 

Samengesteld uit onderling scharnierende profielen die om verschuiven te voorkomen aan de uiteinden van nokblokken worden voorzien. Aan de onderzijde wordt een sluitlijst met afdichtrubber bevestigd. Diverse modellen leverbaar van zeer stabiel ‘S’ profiel tot uiterst vlakke lamellen die in gesloten toestand een wand vormen. Naast enkelwandig worden er ook dubbelwandig lamellen gevuld met isolatiemateriaal toegepast.

 

ROLHEK PANTSER

 

 

In plaats van gesloten lamellen is het ook mogelijk om een rolhek pantser te monteren. Belangrijkste doel is doorzicht, bijkomend voordeel is ventilatie (vereist in parkeergarages of kantines). Diverse varianten mogelijk, opgebouwd uit stripstaal of buisprofielen. Een zo hoog mogelijke beveiligingswaarde wordt verkregen met extra dwarsstaven om zo de openingen te verkleinen (doorgrijpen wordt zo verhinderd).

   

AANDRIJVING

 

 

Om een rolluikpantser te kunnen bewegen is een oprolas nodig. Aandrijving van deze oprolas gebeurt door middel van een (ingebouwde) elektromotor. Meest toegepast is de        industriële buismotor met compacte inbouw. Indien rolluik of rolhek intensief gebruikt wordt is montage van een 400 Volt opsteekaandrijving naast de oprolas noodzakelijk.      Indien een rolluik zeer grote afmetingen heeft en dus een hoog eigen gewicht (> 1000kg) is inzet van een kettingmotor met kettingoverbrenging noodzakelijk.

 

                         

ZIJGELEIDING

 

 

Aan weerszijde van de opening wordt de benodigde zijgeleiding gemonteerd. Afhankelijk van het type rolluik en de openingsbreedte wordt de diepte van de zijgeleiding bepaald. Stelregel is dat de diepte van de geleiding minimaal 1% van de openingsbreedte bedraagt. In bijzondere gevallen, zoals bij extreme windbelasting kunnen zijgeleiders met weer-stormhaken worden aangebracht.